Мобільний додаток Авторадіо Написати у студію

• КИЇВ - 107.4 FM • ЖИТОМИР - 107.3 FM •ДНІПРО - 92.9 FM • КРИВИЙ РІГ - 103.2 FM • МИКОЛАЇВ - 106.4 FM • ОДЕСА - 102.2 FM • КРЕМЕНЧУК 102.1 FM • ХАРКІВ - 90.4 FM • ЧЕРКАСИ - 101.6 FM • КРОПИВНИЦЬКИЙ - 102.6 FM • РЕКЛАМА НА АВТОРАДІО - 0 800 332 708 •

Гальма узимку: чого боятись

Серед усіх зимових труднощів водії ненових автомобілів мають одну особливу – правильність роботи гальм. Але не всі з нас здогадуються про існування проблем у системі, списуючи їх сумні наслідки на слизьку дорогу. Проте, правильний догляд за гальмами допоможе уникнути несподіванок.

Досвідчені водії підтвердять: взимку важлива не стільки ефективність загальмовування коліс, як синхронність спрацювання гальм на всіх чотирьох колесах. Крім того, саме взимку у гальмівній системі можуть проявитись деякі серйозні негаразди, які терпляче “чекали” свого часу протягом теплого сезону.

Як перевірити гальма

В ідеальному випадку напередодні зими корисно перевірити коректність роботи гальмівної системи на діагностичному стенді. Таке обладнання можна знайти на деяких серйозних СТО. Електроніка з великою точністю фіксує моменти спрацювання гальм на кожному колесі і вимірює зусилля гальмування. Діагност і водій можуть отримати порівняльні дані відносно усіх коліс. Якщо змоги перевірити систему в такий спосіб немає, можна обійтися візуальним контролем, також цілком достатнім за умови належної кваліфікації виконавця.

Синхронність спрацювання гальм всіх коліс важлива саме взимку, бо на слизькій дорозі найменша неузгодженість призводить до заносу машини при уповільненні. Притому причини для неправильної роботи колісних механізмів виникають доволі часто.

Колодки і диски

Колодки і диски (або барабани) повинні вписуватись за ступенем зносу до визначеного автовиробником ліміту. Дуже важливо, щоб зношені вони були однаково і в механізмі одного колеса, і в парах коліс (обидва передні колеса і обидва задні). Якщо якась одна колодка з чотирьох зношена помітно більше за інші, це ознака проблеми: вона, як кажуть майстри автосервісу, “підвисає”. (Детальніше про це дивіться в наступному пункті).

Щоб всі пари колодка-диск працювали коректно і зношувалися з однаковою швидкістю, потрібно:

-    Купувати якісні колодки і диски. Тільки фірмові вироби забезпечать ефективне гальмування та комфортну роботу гальм – без скрипів і вібрацій, з зворотнім “відчуттям” педалі;

-    Диски і колодки бажано купувати однієї марки. Наприклад, компанія Bosch конструює ці деталі з оглядом на сумісну роботу. Форма і матеріал колодок у німецької компанії обов’язково узгоджуються з матеріалом диска (барабана) – щоб гальмування було адекватним, щоб зношення розвивалося синхронно, нарешті, щоб при збереженій ефективності насамперед стиралася більш дешева колодка, а не диск;

-    Замінювати колодки і диски комплектом, не допускаючи “розпарування”. Якщо диски на колесах однієї осі будуть мати різну товщину, велика ймовірність нерівномірного гальмування. Те саме і з колодками.

Колісні механізми гальм

При візуальному огляді треба обдивитись не лише колодки та диски (барабани), а й стан супортів, чистоту їх направляючих, рухливість колодок на них.

Якщо колодка погано рухається у своїх направляючих, вона буде погано відходити від диска, постійно “затирати” по ньому, а в найгіршому випадку не буде тиснути на нього з потрібною силою, або буде вступати в роботу пізніше інших, коли в гідроприводі буде досягнуто більшого тиску.

Все це – передумови заносу машини на зимовій дорозі, коли через лід для несподіваного розвороту авто буває достатньо навіть найменшої різниці в гальмівних зусиллях на лівому і правому колесах. Тож бруд, корозію та спечені продукти стирання колодок треба прибрати з направляючих. Крім того, в деяких випадках направляючі можна акуратно змастити спеціальним мастилом, таке є, наприклад, в асортименті Bosch. У конструкціях, де направляючі захищені гумовими пильниками, треба перевірити їхню цілісність.


Гальмівна рідина

Гальмівну рідину треба періодично замінювати, і на те є як мінімум дві причини:

-    Стара рідина накопичує у собі воду, через що знижується температура закипання рідини при інтенсивному гальмуванні. Таким чином, педаль може несподівано “провалитись” у найважливіший момент;

-    Вода у складі гальмівної рідини стає причиною корозії в трубках, а головне – в циліндрах гідроприводу. Через це гальма можуть відмовити або працювати некоректно внаслідок підклинювання поршнів у циліндрах;

-    Прострочена гальмівна рідина після забруднення продуктами зносу стає густішою. А нештатна в’язкість впливає на коректність роботи систем безпеки ABS та ESP, таких важливих саме узимку.

Взагалі виробники рекомендують беззастережно замінювати стандартну рідину категорії DOT-4 через 2 роки експлуатації, не чекаючи проблем і не вдаючись до досліджень складу рідини в системи. Але у продажу вже є гальмівна рідина нового покоління Bosch ENV6, яка має термін служби 3 роки.

Головне

Серед усіх складнощів, які несе нам зима, ми часто забуваємо про одну: морози, вологість та перепади температур різко посилюють прояви проблем, які накопчилися за літо в агрегатах і вузлах машини. Таким чином без попередження якась дрібна неполадка раптом перетворюється на аварійну поламку або відмову цілої системи. А якщо йдеться про гальма, то справа може завершитися бідою. Тож напередодні зими треба пригадати всі підозрілі симптоми, які демонструвала ваша машина останнім часом, і з’ясувати їх причину за участі досвідчених майстрів СТО.


Оригінал статті за посиланням