Мобільний додаток Авторадіо Написати у студію

ВІДТЕПЕР АВТОРАДІО ЛУНАЄ У МІСТАХ • СУМИ - 99.4 FM та ЗАПОРІЖЖЯ - 107.0 FM. Вітаємо!

Чому запотіває скло в автомобілі та як із цим боротися


Коли йдуть дощі та мокрий сніг у автомобілістів можуть з’являтися «сезонні» проблеми, які не давали про себе знати раніще. Одна з них — запотівання скла.

Чому запотіває скло?

Головною причиною того, що скло запотіває, звісно, являється підвищена вологість у салоні. А от чому вона підвищена й наскільки — це вже інше важливе питання. Вологе повітря у дощову погоду, яке до того ж заноситься до салону на мокрих речах та взутті, випаровування від дихання й навіть конденсат — все це цілком природні причини цієї проблеми. Однак штатна система кліматизації будь-якого автомобіля має легко впоратися з цим питанням. А щоб допомогти їй в цьому, слід вдатися до нехитрих прийомів:

-    Тримайте скло автомобіля чистим, особливо лобове. Адже це не тільки безпека, а й стомлюваність за кермом. Що чистіше скло, то легше очам (особливо в темний час доби) й тим менше ви втомлюєтеся за кермом! Для догляду за склом навіть не обов’язково вдаватися до побутової хімії або спеціальних засобів. Звичайної ганчірки з мікрофібри, мокрої та сухої, буде достатньо. Головне добре витерти скло насухо.

-    Користуйтеся кондиціонером. Це один із головних борців з запотіванням скла. Він ефективно «евакуює» вологу з салону.

-    Правильно розподіляйте повітряні потоки. Головну увагу, знову ж таки, варто приділити лобовому склу, а вже потім іншим напрямам обдування. У багатьох моделях автомобілів предбачена можливість налаштовувати потоки на свій розсуд, але режим «на скло» — обов’язковий. Також у більшості сучасних автомобілів є режим «розпотівання». Його завдання — якомога швидше забезпечити водієві гарний огляд щонайменше вперед. Коли скло стане чистим, можна повернутися до звичайного режиму роботи.

-    Не використовуйте режим рециркуляції повітря довгий час. Побачивши вантажівку, що чадить, водій водій поспішає увімкнути рециркуляцію, але забуває відкрити заслінку забору повітря, коли її проїде. Перевірте цей параметр, наприклад, під час зупинки на світлофорі.

Не допомагає і остікління продовжує пітніти?

Якщо жодні вищеописані дії не допомагають, треба «копати глибше». Тому що такі постійні симптоми, а особливо якщо у автомобілі ще й запах вогкості/цвілі, свідчать про явні несправності.

Почніть з повітряного фільтра. Пам’ятаєте, коли його міняли? Якщо більше року тому (або більше 10-15 тис.км пробігу), то варто замінити й подивитися на результат.

Вода може потрапляти до салону ззовні. Тут варіантів кілька. По-перше, могли продірявитися гумові ущільнювачі. Випадок не найпоширеніший, але на старих автомобілях можливий. Або ж після заміни скла, особливо лобового. Дуже часто засмічується дренаж (відведення води з лобового скла, яка, грубо кажучи, стікає спеціальними відводами між двигуном та салоном). Тоді вода спрямовується до салону. Така поломка вельми підступна, оскільки проявляється не одразу, але проблем від неї маса. Вода потрапляє на покриття підлоги у салоні й накопичується у порожнинах кузова, викликаючи корозію тощо. Тому не лінуйтеся регулярно прибирати листя й взагалі усіляке «сміття», що накопичується у районі склоочисників.

Протікання може утворитися безпосередньо у салоні. Наприклад, в старих радянських автомобілях чимало клопоту доставляв радіатор обігрівача салону. На деяких ВАЗівських автомобілях він продовжує це робити й зараз. Словом, радіатор, патрубки, з’єднання — все це має зазнати ревізії.

Завдати клопоту може і банальний … омивач заднього скла! Неякісне з’єднання його трубок або економія на зимовому омивачі (вода в трубках замерзає і розриває їх) може підмочити килимове покриття підлоги, або стелю, якщо трубка проведена там. У будь-якому разі, економія на копійчаних речах може обернутися серйозними проблемами у майбутньому.

І наостанок

Водії використовують чимало прийомів боротьби з запотіванням скла у автомобілі, від жіночих прокладок до розсипання на підлозі котячого наповнювача для туалетів та нарізаної кубиками сирої картоплі. Однак ми не радимо до них вдаватися, бо той таки «котячий туалет» у автомобілі — це не естетично. Крім того, це ризик пропустити поломку, а потім виявити на підлозі автомобіля басейн з рідини омивача або дощової води. Але ж такі випадки бували!

Тому регулярно стежте за станом свого автомобіля й не лінуйтеся виконувати нескладні рекомендації.


Оригінал статті за посиланням