ДОРОГА ЕКОНОМІЯ: НАЗВАНО ГОЛОВНУ ПРОБЛЕМУ ЕЛЕКТРОМОБІЛІВ
Неймовірно, але факт – вживані електромобілі дешевшають швидше за авто з двигунами внутрішнього згоряння. Чому так сталося?
Як повідомляє асоціація Укравтопром, для традиційних авто з ДВЗ головним індикатором визначення ціни на вторинному ринку є пробіг і роки експлуатації.
Але з електрокарами ситуація інша – справа в акумуляторі, який зазвичай становить близько 40% ціни нового електромобіля. Надто часта швидка зарядка електромобіля, постійне заряджання, коли батарея майже повна, або залишення її повністю зарядженою на тривалий час можуть значно скоротити строк її експлуатації.
Австрійський стартап Aviloo, який розробив тест для дилерів і приватних осіб, виявив, що вже після 100 тисяч кілометрів пробігу місткість батареї може зменшитись на 30%. Через це вживані електромобілі втрачають в ціні швидше за традиційні авто з ДВЗ.
За даними компанії Recurrent, ціни на вживані електромобілі в США у вересні впали на 32% порівняно з аналогічним періодом минулого року, а вартість авто, що працюють на викопному паливі, зменшилась всього на 7%.
За даними порталу AutoTrader, ціни на електромобілі з пробігом у Великій Британії в серпні впали на 23% порівняно з аналогічним періодом минулого року, тоді як ціни на моделі з ДВЗ зросли щонайменше на 4%.
Дані Deutsche Automobil Treuhand показують, що залишкова вартість трирічних електромобілів у Німеччині більш ніж на 10 відсоткових пунктів нижча, ніж еквіваленти на викопному паливі.
Якщо ціни на вживані автомобілі залишаться низькими, це може вплинути на ціни нових електромобілів пише агенція Reuters. У Європі, наприклад, у 2021 році було продано понад 1,2 млн нових повністю електричних авто, і багато з них з’являться на вторинному ринку у 2024 році, коли закінчаться їхні лізингові контракти.