Мобільний додаток Авторадіо Написати у студію

ВІДТЕПЕР АВТОРАДІО ЛУНАЄ У МІСТАХ • СУМИ - 99.4 FM та ЗАПОРІЖЖЯ - 107.0 FM. Вітаємо!

ДЛЯ ТИХ, ХТО ПРОСТО ЗАБУВ: 5 ПИТАНЬ ПРО ТИСК У ШИНАХ

Близько 80% автолюбителів перевіряють тиск у шинах лише три рази на рік: під час сезонного перевзуття та перед дуже далекою поїздкою. Проте від правильного накачування коліс залежить термін експлуатації гуми та безпека руху.

1. До якого тиску накачувати колеса?

Тиск у шинах повинен відповідати заводським рекомендаціям, які зазначені в посібнику з експлуатації автомобіля. Також ці цифри можна знайти на наклейці, розташованій на стійці кузова з боку водія або лючці бензобака. У наклейках буде вичерпна інформація про типорозміри гуми та необхідний тиск по осях залежно від навантаження.

2. Як правильно підкачувати колеса?

Вимірювання та регулювання тиску повинні проводитися виключно на «холодних» шинах. Але тут є ще один важливий аспект – протитиск вентиля.

3. До чого призводить низький тиск у шинах?

У недокачанного колеса збільшується пляма контакту з дорожнім полотном, завдяки чому зменшується ефективність функції покришки. Також змінюються форма та характер деформації покришки. Якщо приспущене колесо розташоване на керованій осі, автомобіль буде «вести» у бік цього колеса. Низький тиск у шині буде причиною підвищеної витрати палива та нерівномірного зносу протектора з бокових доріжок.

На великій швидкості недокачане колесо перегріватиметься, що також негативно позначиться на ресурсі покришки.

4. Що буде, якщо перекачати колеса?

Перекачувати шини люблять «економні» автолюбителі, оскільки це знижує витрати пального – можна відіграти приблизно 0,5 л/100 км. Але часто не враховуються недоліки цього економії. При русі по нерівностях перекачана гума менше поглинає поштовхи, які стають відчутними на кузові. За рахунок високого тиску знижується площа зчеплення покришки з дорогою, що погіршує керованість автомобілем. Перекачану покришку легше пошкодити склом, щебенем, камінням.

Підвищувати тиск у шинах необхідно тільки в разі перевезення важких вантажів (дивіться відповідь на перше питання в цьому матеріалі). У цьому випадку буде забезпечено рівномірне зношування протектора і мінімальний ризик пробою об обід диска.


5. Як часто потрібно перевіряти тиск у шинах?

В інструкції з експлуатації та правил дорожнього руху сказано, що справність автомобіля слід перевіряти перед кожною поїздкою. Це стосується і колес. Досвідчений автовласник може визначити стан шини по висоті її профілю. Перед кожною поїздкою рекомендується обійти машину навколо і перевірити стан покришок натисканням ноги. Якщо якийсь балон викликає сумніви, то не зайвим буде заїхати на найближчий шиномонтаж та перевірити стан цього колеса. Не слід забувати і про перевірку тиску в запасці. Не можна виключати ймовірність її використання будь-якої миті.

Обов'язковою перевірка накачування має бути при сезонній зміні коліс. За період зберігання допускається зниження тиску до 0,2 атм. Якщо цей показник виявився більшим, то колесо краще відвезти на шиномонтаж для ремонту. Причин втрати тиску колеса після сезонного зберігання може бути дві: несправність золотника чи прокол. Після ремонту таке колесо безпечніше встановлювати на задню вісь.