ДТЗ 5354НРХ — ВІДПОВІДНІСТЬ ЧАСУ!

Праця селянина ніколи не була легкою, особливо в умовах воєнного стану. Зараз аграрії зіткнулися з новими викликами: проблеми з пальним, добривами та іншим, без чого важко уявити нормальне функціонування сільськогосподарської галузі. Редакція нашої газети вирішила з’ясувати, як справи з тракторами: чи є на ринку нові зразки та які вимоги до техніки висувають селяни? Для цього ми завітали в регіональний торговельний майданчик Полтавщини та поспілкувалися з одним із покупців. Знайомтесь: Іван Нечмиря — місцевий фермер та непохитний оптиміст. Сьогоднішня розповідь про аграрне злободенне та техніку від пана Івана.

До 2014 року я мав абсолютно нормальне життя в Донецьку, усе було налагоджено. Займався торгівлею, була невеличка власна справа. Але тогорічні події в країні змусили кинути все й повернутися з родиною до рідного селища на Полтавщину. Я став займатися єдиною можливою справою — сільським господарством. Мій брат вже мав власну справу з вирощування та перероблення соняшнику. Я долучився, і почали працювати разом. З відходів лушпиння соняшнику ми впровадили виробництво паливних брикетів.

Багато води витекло відтоді. Вже встиг завестися власною землею, приблизно 15 га, та закласти сад і висадити волоський горіх. Саджанці вибирав лише сортові, надалі з плодів планую чавити олію. Цей продукт б’є абсолютно всі рекорди корисності, порівнюючи з іншими рослинними оліями. Промоніторив ринок: попит на олію є, але належна культура її споживання відсутня. Головне, що наш клімат для горіха сприятливий.

Робота на землі неможлива без надійної та продуктивної сільгосптехніки. Встиг попрацювати на тракторі «ДТЗ 4244Н». Сподобався мені: добре ходить, безвідмовний помічник. Та це техніка брата, а господарство вже зобов’язує мати свою. Тож, нинішнє відвідування магазину сільгосптехніки не випадкове: хотів для своєї садової справи напередодні сезону придбати власного тракторця, щоб трохи заощадити та встигнути обкатати. Можливо, хтось буде здивований: навіщо для саду окремий трактор — хіба що плоди збирати? Я підійшов до справи ґрунтовно й багато літератури вивчив: ґрунт доречно підтримувати в пухкому та чистому від бур’янів вигляді — це допомагає зберігати вологу, 5–8 разів за сезон землю треба орати, скошувати бур’яни, які забирають у плодових культур воду та поживні речовини, обов’язкова також культивація під деревами.

Вже чув про новий «ДТЗ 5354НРХ», але з цього приводу стільки суперечок, що вирішив з’ясувати все на місці в компетентної особи. Мене, мабуть, як і інших господарів, під час вибору захоплюють лише кінські сили, які видає двигун трактора. А тут із менеджером Юрком подивився документацію і з’ясував, що у двигуні з однаковим об’ємом потужність може бути різною. За певних обертів колінчастого вала з нього можна зняти підвищений крутний момент. Відповідно, мотор має більшу тягу. Оце таке: вік живи — вік навчайся! Тобто 35-ка має об’єм двигуна 1909 кубиків — це не 2156, як у «Ловола» 35-го (коштує дорожче), але вже інша потужність на відміну від моделі 5244 з таким же ж об’ємом. У «ДТЗшках» принципово різні двигуни, перевіряв і маркування: СF3B24T — 24-сильний, СF3B35T — на 35 коней. Виявляється, у новинці паливний насос працює з підвищеним тиском, чого немає в техніці подібного класу. Як наслідок, паливо спалюється краще, завдяки чому движок ефективніший, а головне, економність машини вища. Слова словами, а безпосередньо вирішив спробувати «на собі» додаткових «коней» від «ДТЗ». Протестував особисто 24-ку та 35-у модель спробував. Хай би хто не казав, а потужність останнього навіть чутно, особливо на низьких: він впевнено тягне і працює жвавіше. Я так міркую: якщо 24-ки з таким об’ємом двигуна для особливо напружених робіт може й не вистачити, то в 5354НРХ справжній запас є!

traktor-dtz-5354hpx-001-1000x1000.jpg

Цей трактор реально зігрів мені душу, адже майже тим же коштом планував узяти менш потужну техніку. Посилена трансмісія практично така ж сама, як у 40-сильних тракторів. Вона малошумна (а порівнюючи з «Фотонами» й зовсім безшумна), але водночас має гарні тягові показники. Навісна система виконана в посиленому варіанті, усі тяги та розпірки мають безступеневе регулювання довжини. На відміну від більшості компактних тракторів, посадка та висадка можлива з обох боків та й комфорт роботи на рівні.

До речі, йдеться вже не про вподобаний трактор, а про мою купівлю. Мені потрібно, щоб було менше ущільнення на ґрунт, тому взяв на широкій гумі. Щиток приладів достатньо сучасно зроблений, усе солідно і виглядає на рівні. Гальма — люкс! І просто навіть візуал подобався. Це не те, як в інших, коли берешся за ручку техніки, а там неякісне лиття і «задирки» не зачищенні, патьоки застиглої фарби. А місцями «криворукий» зварник так попрацював, що щодо обслуговування є сумніви…

Мені здається, якби люди не розумілися на сільгосптехніці, то вони б не займалися таким бізнесом. Якщо ж «ДТЗ» під своїм брендом просуває на ринку техніку з правильною комплектацією, що адаптована для українського споживача, то вона заслуговує на увагу. Отож, я зробив свій вибір убік «ДТЗ»! Попереду обкатка, а якщо потрібні подробиці щодо експлуатації, то вам краще завітати до мене ближче до літа …

 Отже, сільськогосподарський бізнес — це гра в довгу. Але якщо все правильно організувати, то він вартує вкладень, як і трактори «ДТЗ». Торгова марка стала для українських фермерів синонімом функціональності, надійності продукції, у якій втілений передовий досвід та інноваційні технології. Попри воєнне лихоліття, «ДТЗ» не стоїть на місці, а продовжує динамічний розвиток, перебуваючи в постійній співпраці з фермерами, вивчаючи наявні потреби. І чергова модель «ДТЗ 5354НРХ», що була презентована наприкінці 2022 року, є тому підтвердженням. Бренд розширив лінійку тракторів, запропонувавши нові можливості селянам.