Літо прийшло: готуємо авто до теплого сезону
Як би не доводили маркетологи автопрому, що сучасні автомобілі безпроблемні та невибагливі, найближчою до бездоганності буде та машина, що отримує більше уваги від власника. Тож якщо ви хочете, щоб машина служила довго, безвідмовно і не вимагала постійно грошей на дрібні ремонти – приділіть їй трохи часу з нагоди початку теплого сезону.
Паливна система
Паливна система – одна з найуразливіших у сучасних авто, особливо, якщо вам доводиться заправляти машину на випадкових АЗС, а не в шанованій брендовій мережі. Певно, варто нагадати, що на заправках з низькими цінами є ризик отримати пальне з дрібними механічними включеннями та вологою. Не говорячи вже про хімічний склад бензину та ДТ, який може спричиняти відкладення в камері згорання та передчасне старіння оливи.
Нагадаємо, що в умовах війни навіть не кожна з найпотужніших паливних мереж може контролювати якість пального на всіх етапах. Але якщо контроль якості був добре відлагоджений і успішно діяв вже багато років поспіль, вже ніщо не завадить утримувати європейський рівень якості в найскладнішій ситуації. Наприклад, в національній мережі UPG кондиції пального навіть в найскрутнішій період дефіциту залишалися незмінними. Все це завдяки системі замкненої логістики і власних постачань від свого терміналу в Польщі аж до кожного АЗК в Україні. Витримати усі виклики суворого часу допомагає також сучасна лабораторія мережі. Всі партії пального мають відповідні сертифікати і паспорти, з якими можна ознайомитися в куточку споживача на кожному АЗК UPG.
Між тим, негативні чинники заправок сумнівним продуктом активуються саме в зимовий період, тому з настанням теплого сезону час усунути всі наслідки.
- Видаліть з бака вологу, яка накопичується в зимовий сезон через конденсацію на холоді. Це можна зробити, додавши присадку-осушувач, а можна – повністю зливши вміст бака в той чи інший спосіб.
- Якщо автомобілю вже близько десяти років, корисним буде промити паливний бак. Та ж сама вода, випадкові забруднення, осад від старого пального – будучи присутніми на дні, ці непрохані «компоненти» прискорюють зношення паливного насосу, а ще можуть стати причиною його несподіваної відмови. Попутно можна поміняти фільтр насосу та перевірити розташований поряд датчик рівня пального.
- На початку теплого сезону рекомендується промити паливну систему, в перше чергу йдеться про форсунки. Це можна зробити у два способи, про які ми розповімо окремо.
Як промити паливну систему
Незалежно від того, бензиновий двигун чи дизельний, працює він нормально чи подає видимі ознаки негараздів з паливною системою, останню саме напередодні літа варто промити. По-перше, це можна зробити за допомогою спеціальної промивної присадки, яка заливається в бак у певному дозуванні.
Але тут є деякий ризик. Якщо машина не молода і протягом життя заправлялася на всіх АЗС без розбору, в паливній системі можуть бути значні накопичення твердих або смолистих відкладень. І надто активні присадки в такому випадку можуть зірвати з місця великі фрагменти засмічень. Вони перекриють мікроскопічні отвори розпилювачів та клапанів форсунок, робота двигуна порушиться, і тоді потрібен буде ремонт.
Другий можливий спосіб – використання присадок тривалої дії, які потрібно додавати в бак протягом певного періоду. А щоб уникнути ризику засмічення паливної системи в подальшому, можна перейти на преміальні види пального, які є в асортименті провідних мереж АЗК. Наприклад, фірмовий бензин upg100 від національної мережі UPG проходить особливу фільтрацію високого ступеню ще на етапі виробництва.
Шини
Взимку – зимові шини, влітку – літні, в цьому вже ніхто не сумнівається. Ми сподіваємось, що ви вже встановили на колеса ваше «літо». Перед тим, як автомобіль почне експлуатуватись на типових для літа високих швидкостях, гуму бажано перевірити.
- Огляньте шину з боків. Найстрашніше – це глибокі або наскрізні порізи. Пошкодження довжиною більше 2 см вважаються для легкової шини смертельним, ремонтувати його сенсу немає.
- Огляньте протектор. Камінчики з нього треба повитягувати, а глибоко засаджені металеві предмети типу цвяхів та шматків дроту бажано довірити шиномонтажникам. Вони не лише приберуть цвях, а й заклеять дірку, яка, можливо, цим цвяхом зроблена.
- Якщо ваші літні шини в міжсезоння зберігаються на власних дисках, перевірте, чи не сильно вони вражені корозією. І якщо іржа на бокових поверхнях на швидкість не впливає, то коли вона підбереться до посадочної полиці шини, її герметичність буде порушена.
Кузов
До початку літа усі куточки кузова вже мають бути добре відмиті від солі та бруду. Свіжі подряпини треба «підлікувати» тонким пензликом і фарбою, а напередодні літнього сезону кузов добре було б натерти восковою поліроллю. Віск закриває мікропошкодження лакофарбового покриття та не дає їм поширюватись. Також завдяки воску ЛФП менше страждає від кислоти пташиного посліду, деревного клею та бітуму з асфальтової дороги.
Тонкий шар препарату буде триматись на фарбі протягом кількох тижнів, а то й місяців – в залежності від якості і кількості мийок. Крім воскових поліролей є більш дорогі препарати з групи так званого рідкого скла. Але їх важче застосовувати власними силами, оскільки треба дотримуватись більш суворої технології нанесення.
Гальма
У гальмівній системі треба перевірити перш за все стан колодок, особливо у дискових механізмів. Справа у тому, що через корозію сталевих деталей трапляється підклинювання колодок у напрямних, через що вони можуть зношуватися нерівномірно та інтенсивно. В результаті може постраждати і гальмівний диск. Напрямні треба буде прочистити та промити, а колодки доведеться замінити, причому в комплекті.
Якщо є змога, огляньте знизу трубопроводи гальмівної системи – чи немає на них іржі. На машині віком понад 10 років не можна виключати їхню наскрізну корозію і втрату рідини, а це вже – аварійна ситуація.
Склоочисники
Найбільш ретельні автовласники купують нові щітки щосезону. Можливо, вони і праві, але треба хоча б переконатись, що вони залишаються цілими і не почали розпадатись. Ну а якщо гумки залишають смуги води на склі, то думати вже нічого: двірники під заміну. Підкажемо, що задня щітка у деяких машин аналогічна переднім, ця інформація може знадобитись вам для економії коштів.
Електрообладнання
Якщо явних проблем електрика не створює, ви можете зробити для неї дві речі. Спершу проінспектуйте, чи не потрапляла протягом зими-весни вода та рідкий бруд на роз’єми джгутів під капотом. Якщо сліди солі та бруду підтвердять цей нерадісний факт, радимо превентивно показати ці місця електрику. Він має промити і почистить штекери, щоб незабаром їх не зіпсувала корозія.
По-друге, дуже бажано перевірити стан акумулятора. Через хронічний недозаряд з зимового сезону він часто виходить напіврозрядженим. Щоб уникнути сульфатації пластин і передчасного списання АКБ в брухт, її треба підзарядити від зарядного пристрою. Це просто необхідно зробити, якщо після десяти годин відпочинку батареї на її клемах буде напруга менше 12,5 В. Поміряти вольтаж можна будь-яким, навіть найдешевшим тестером.
Не лінуйтеся
Що не кажи, а всі вищеописані клопоти заберуть у вас трохи часу. Якщо він у вас справді в дефіциті, наші поради можна проігнорувати. Але ж швидше за все, залишені «на потім» проблеми все одно «вилізуть», тільки в дуже незручний момент: коли ви поспішаєте на роботу, спізнюєтесь на ділову зустріч, рухаєтесь безлюдною дорогою, в непогоду тощо. Тому краще знайти для машини годинку-другу просто зараз, коли літній сезон з його типовими активностями та додатковими поїздками лише розпочинається.
Оригінал статті за посиланням