Мобільний додаток Авторадіо Написати у студію

• КИЇВ - 107.4 FM • ЖИТОМИР - 107.3 FM •ДНІПРО - 92.9 FM • КРИВИЙ РІГ - 103.2 FM • МИКОЛАЇВ - 106.4 FM • ОДЕСА - 102.2 FM • КРЕМЕНЧУК 102.1 FM • ХАРКІВ - 90.4 FM • ЧЕРКАСИ - 101.6 FM • КРОПИВНИЦЬКИЙ - 102.6 FM • РЕКЛАМА НА АВТОРАДІО - 0 800 332 708 •

СКІЛЬКИ ЖИТИ АКУМУЛЯТОРУ? НАЙПРОСТІША ПЕРЕВІРКА

Переживе акумулятор черговий сезон чи пора йому у відставку? Ділимося найпростішими способами перевірки.

Коли замість звичного миттєвого пуску мотора з-під капота раптом доноситься тужливе вовче виття, від якого індикатори на панелі приладів боягузливо пригасають, тільки тоді ми замислюємося: чи не пора міняти батарею? Але ж можна передбачити такий результат.

Час прийшов

Скільки має служити АКБ? Мій особистий рекорд із «жигулівської епохи» – дев’ять років. Термін служби сучасних батарей у нинішніх умовах багато в чому залежить від характеру поїздок, погодних умов та стану автомобіля, але середні показники відомі: 4–5 років. Ваша АКБ такого віку? Тоді готуйтеся до заміни. Є й інший спосіб передбачити майбутнє акумулятора: треба орієнтуватися на пробіг автомобіля. У середньому, за спостереженнями за автомобілями редакційного парку, – близько 100000 км. А якщо до тому ж попереду зима, то заміна буде виправданою.

Помацаємо, понюхаємо

Як перевірити стан батареї? Насамперед переконаємося у справності бортового електрообладнання. Беремо в руки електронний тестер і вимірюємо напругу на клемах АКБ при працюючому моторі. Воно має бути приблизно 14,0–14,4 В.Якщо набагато менше, справа не в батареї, треба шукати причину в генераторі або проводці.

Напруга при вимкненому двигуні та повністю зарядженій АКБ повинна становити 12,6–12,7 В. Якщо прилад покаже 12,3 або нижче, то батарея явно недозаряджена.

Треба спробувати її зарядити й поспостерігати за подальшою поведінкою. Відновиться – ура, немає – у відставку.

А найбанальніша перевірка самопочуття АКБ – подивитися в її вічко. Однак не всі виробники його встановлюють, та й толку не дуже багато: він показує рівень електроліту і його щільність лише в одні банку з шести.

Фізіогноміка

Іноді для діагностики батареї досить уважно перевірити, чи немає тріщин або потік. Особливо це актуально взимку, коли існує небезпека замерзання електроліту в незарядженій АКБ. Лід, що утворився, може спотворити пластини та корпус батареї. Втім, у будь-яку пору року можливі механічні пошкодження АКБ – наприклад, при ДТП. У таких ситуаціях акумулятор потрібно негайно замінити.

Згубний спосіб життя

Напруга і щільність в нормі, генератор справний, механічних пошкоджень немає, а батарея через пару тижнів після перевірки все помирає – чому? Вбити справну батарею часто допомагає специфіка їзди в сучасному мегаполісі. Холодний енерговитратний пуск вранці, потім – мляве товкотніння в міських пробках з усіма включеними споживачами (фари, двірники, обігрів скла і сидінь, вентиляція). Увечері все повторюється наново. У такому режимі батарея отримує від генератора енергії менше, ніж віддає. Тим більше що на морозі вона не приймає заряд, поки не прогріється, а тому постійно розряджається, не отримуючи майже нічого натомість. Найгірше доводиться автомобілям із зовнішнім розташуванням акумулятора: зігріти бідолаху нікому і ніде. Таку батарею, навіть якщо вона зовсім нова, потрібно час від часу знімати з машини й заряджати.