Мобільний додаток Авторадіо Написати у студію

ВІДТЕПЕР АВТОРАДІО ЛУНАЄ У МІСТАХ • СУМИ - 99.4 FM та ЗАПОРІЖЖЯ - 107.0 FM. Вітаємо!

Техогляд авто в Україні: що зміниться в 2024 році — хто, де і що перевірятимуть


Обов’язковий техогляд в Україні буде наближатися до вимог ЄС

На шляху вступу України до Європейського Союзу наша країна повинна запровадити основні, уніфіковані для всіх країн-членів стандарти. Усі директиви та строки їх впровадження прописані у відповідному плані заходів, затвердженому Кабміном.

Серед іншого, кілька пунктів стосуються запровадження обов’язкового технічного огляду відповідно до Директиви 2014/45/ЄС, яка описує загальні вимоги до процедури в усіх країнах-членах ЄС. Тобто, це загальноєвропейська практика — там немає країни, де обов’язковий технічний огляд був би відсутній.

Положення, що стосуються обов’язкового технічного огляду, описані в пунктах 1797, 1798 та 1800. В їхніх межах потрібно розробити:

• механізм проведення обов’язкової перевірки придатності колісних транспортних засобів до експлуатації;
• правила навчання та екзаменування експертів;
• порядок роботи відповідних навчальних центрів;
• запропонувати законопроєкт і обговорити його з експертами ЄС.

При цьому мова йде не лише про автомобілі, котрі перетинатимуть кордон з країнами Євросоюзу, а про усі транспортні засоби, зареєстровані в Україні.

Хто і де перевірятиме авто

Європейська практика проведення техогляду передбачає перевірку автомобілів на спеціалізованих станціях, що призначені виключно для цієї процедури. Тобто, це не класичні станції технічного обслуговування, які займаються ремонтом машин.

Найімовірніше, обов’язковий технічний огляд в Україні проводитимуть приватні компанії (як, скажімо, в Німеччині чи Польщі), що мають відповідне обладнання та кваліфікованих експертів.

Що перевірятимуть в першу чергу

Під час перевірки технічного стану перевірятимуть елементи, що впливають на безпеку та екологію. Насамперед:

• гальмівну систему;
• рульовий механізм;
• освітлювальні прилади;
• колеса;
• ходову частину.

Також будуть фіксуватимуть пробіг автомобіля у єдиному реєстрі транспортних засобів.

При цьому перевірятимуть машини за стандартами, що діяли на момент її виготовлення. Тобто, від автомобіля 1986 року випуску вимагатимуть дотримання стандартів саме 1986 року.

Періодичність обов’язкового техогляду

Норми Євросоюзу встановлюють мінімальні строки проведення обов’язкового техогляду. Новий автомобіль повинні вперше перевіряти через чотири роки після першої реєстрації, усі інші авто — кожні 2 роки.

Проте кожна з країн-членів ЄС має право проводити технічний огляд частіше. Наприклад, у Польщі приватні легковики перевіряють щороку.

Також можуть зобов’язати власників авто проходити техогляд позачергово

• після серйозних ДТП, під час яких були пошкоджені елементи, що стосуються безпеки авто;
• якщо автомобіль був модифікований чи переобладнаний;
• під час зміни власника машини;
• коли пробіг перевищив 160 тисяч кілометрів.

Ретро-автомобілі, що отримали такий статус відповідно до чинних процедур, у більшості країн ЄС звільнені від проходження обов’язкового технічного огляду.