Мобільний додаток Авторадіо Написати у студію

ВІДТЕПЕР АВТОРАДІО ЛУНАЄ У МІСТАХ • СУМИ - 99.4 FM та ЗАПОРІЖЖЯ - 107.0 FM. Вітаємо!

Тест-драйв Hyundai Ioniq 6: Краса. Страшна. Сила!


Здивувати покупця стає все важче. А здивувати українця – це тепер взагалі надзавдання. Та Hyundai це таки вдалося. І мова про Hyundai як виробника, так і українського дистриб’ютора марки. Корейці випустили надзвичайно неординарний Ioniq 6. І це було дуже не просто. Проте той факт, що машина під час війни доїхала до нашого ринку – маленьке чудо. І це вже заслуга українського офісу. Адже більшість європейських брендів продажі електричних моделей на нашому ринку поставили в довгу чергу. Бо не на часі. А тим часом їх нішу активно займають “сіряки”. А от Hyundai вже офіційно продає футуристичний кросовер Ioniq 5, а відтепер ще й седан Ioniq 6.

Які бувають версії

В Україні Ioniq 6 пропонується в кількох версіях силових установок та комплектацій. Найдешевша машина з заднім приводом, одним електромотором на 151 к.с. та акумулятором на 53 кВт*год. Далі йде варіант з заднім приводом і двигуном на 229 кінських сил. Цікаво як і найпростіша версія більш потужний варіант має ті ж 350 Ньютонів крутого моменту. Проте в нього вже велика батарея на 77,4 кВт*год. І нарешті топовий варіант – машина яка має батарею на 77,4 кВт*годин, але вже 2 двигуни і повний привід. Потужність складає 326 кінських сил, а тяга – 650 Нм.


Якщо говорити про комплектації, то існують дві: Elegance та Top. В рівні оснащення вони відрізняються в основному електронними допоміжними системами. В Elegance немає асистента запобігання зіткненням при паркуванні та системи моніторингу сліпих зон дзеркал заднього огляду. Система комфортного relaxation seat для передніх сидінь доступна тільки для топових комплектацій, як і система кругового огляду, проєкційний дисплей на лобове скло, та асистент дистанційного паркування. Більш прості версії у салоні мають комбіноване оздоблення еко шкірою та тканиною, а в варіанті Top вона повністю з екошкіри. Ручки дверей в дешевих версіях не мають електроприводу. Тонування скла доступне в півдорогій версії. Але крім рівня комплектації є ще два пакети опцій. 

Пакет “sunroof” включає в себе панорамний дах з люком, а також мультикольорову підсвітку інтер’єру. За таку треба окремо доплатити 30 800 грн. Це по комерційному курсу на момент публікації близько 760 євро. А найбільш цікава опція входить в пакет “sunroof+tech”. Пакет включає крім панорамного даху і підсвітки салону ще й цифрові бічні дзеркала DSM, зображення від яких відображається на двох OLED моніторах, встановлених по краях торпедо. Цей пакет більше ніж вдвоє дорожче і тягне 73 200 грн (близько 1800 євро). Наша тестова машина має як топові силовий агрегат, так і топову комплектацію плюс пакет “sunroof+tech”. Тобто, максимум того що може запропонувати модель Ioniq 6 в Україні.

Мега обтічний кузов

Автомобільна індустрія розділилась на дві частини. Одні прийняли для себе рішення зробити електромобілі максимально схожими на звичайні авто з ДВЗ. Щоб для споживача перехід був легким та непомітним. Погляньте на кросовер Audi e-tron чи BMW iХ. Інші ж – навпаки стараються свої “електрички” зробити кричущими, щоб вони притягали погляди та всім своїм єством підкреслювали несхожість на авто з двигунами що працюють на викопному паливі. До останніх без сумніву відноситься новинка з Південної Кореї – Hyundai Ioniq 6.


Зовнішність Ioniq 6 дуже неординарна. Її основи заклав концепт Prophecy, що уло вперше показано в березні 2020 року.


Концепт Hyundai Prophecy

Я б не назвав її гарною, але вона надзвичайно помітна. Цікаво що в ці моделі вирішили не продовжувати ідеї які були в Ioniq 5. Хоча збудована машина на тій же електричній платформі Hyundai Electric Global Modular Platform (E-GMP). Єдина споріднена річ в дизайні – піксельна світлотехніка. Особливо мені сподобались блоки повторювачів повороту на камерах-дзеркалах. Передня частина з її великими і виразними фарами все ж не така бунтарська. Більше сподобалась “корма” з оригінальним двоповерховим спойлером та вбудованим стоп-сигналом. 

В дизайні все крутиться навколо ефективності та обтічності. Форма кузова повністю підпорядкована законами аеродинаміки. Через те Ioniq 6 має похилу вітрове скло, округлий дах, плавно спадаючу лінію заднього скла та багажнику. В купі з додатковими технічними рішеннями, на кшталт жалюзі, які відкриваються в передньому бампері коли потрібно охолодити радіатор системи терморегулятора батарей, та закривається коли цього робити не потрібно. Також вкладають свою лепту аеродинамічні колісні диски, приховані ручки дверей та повністю пласке дно автомобіля.

В підсумку коефіцієнт лобового опору вдалося знизити до крутезних Сх 0,21. Здебільшого саме цьому машина зобов’язана своїм великим запасом ходу на одній зарядці. Максимальний показник дальністі ходу Ioniq 6 складає 614 км. Але майте на увазі, що мова йде про машину з найбільшою батарею, але лише в задньопривідній версії. Для нашого авто обіцяють запас ходу 583 км. Про те скільки проїхав тестовий Ioniq6 трохи згодом.

Світлий, але низенький

Інтерʼєр Ioniq 6 дуже світлий. Причому як в плані освітленості, так і кольорової гами. У нашої машини обшивка світлого, майже білого кольору в комбінації зі світло-сірим пластиком. Цікаво, що ручки дверей інтегровані в карту дверей. Закриваючи двері берешся прямо за карту і відчуваєш, що під рукою наче тканина. За логікою здається що вона швидко затреться та забрудниться. Та насправді це вінілове оздоблення з фактурою як в тканини, тому воно легко піддається очищенню. 

Дизайн спочатку трохи збиває з пантелику. З одного боку він дуже лаконічний та продуманий. Але за рахунок того, що ряд рішень незвичні, перші кілька годин за кермом цього авто треба бути уважним та звикати. В першу чергу в шостому Іоніку спочатку бісять дзеркала заднього огляду. Точніше кажучи, їх відсутність. Замість них стоїть дві камери, які транслюють зображення на пару моніторів, що знаходяться прямо в кутках біля передніх бокових вікон. Це логічне розташування і все зручно. Щоб звикнути знадобилось всього-на-всього якийсь день їзди. Мої побоювання що камери будуть не дуже ефективно працювати в умовах поганого освітлення або дощову погоду ніяк не справдилися. Якість зображення на моніторах при маневруванні на критому паркінгу мене вразила. Так само як і те що під час їзди в дощову погоду коли з під коліс летить вода і бруд камери залишаються чистими за рахунок того що вони утопленні всередину корпусу.


В салоні мене не влаштувала кількість вільного простору над головою. В п’ятому Іоніку з цим не було взагалі ніяких проблем. Але він і значно вищий. А в шостому аеродинамічна форма в купі з тим, що під підлогою знаходяться батареї, вкрало місце і над головою водія зростом понад 180 см залишається буквально кілька сантиметрів.

Зате для ніг задніх пасажирів місця більший ніж вдосталь. Такого простору для колін можливо досягнути у звичайних авто з ДВЗ хіба що в люкс сегменті. Причина в розмірі колісної бази, яка складає 2,95 м. Та й підлога біля другого ряду повністю пласка.

Формфактор кузова Ioniq 6 – класичний седан. Розмір основного багажника відсіку складає 401 л, що не так вже й багато. Та й проєм для завантаження не такий вже й великий. Та є ще одне багажне відділення, яке знаходиться практично під капотом, тобто спереду. Над передньою віссю знаходяться електромотор, елементи силової електрики та електроніки. Проте, залишилось місце і для багажного відсіку на 45 л. Воно повністю пластикове і там зручно тримати зарядний пристрій для зарядки авто від звичайної розетки, а також дріт для підключення до станції з роз’ємом type-2.

Обережно! 800 вольт

Що стосується відчуттів водія під час відкривання автомобілем то тут іонік 6 як і більшість електромобілів не може похвалитися тим що дає якісь яскраві відчуття. Він легкий в керуванні, особливо коли це стосується їзди в трафіку та на трасі. Електронні допоміжні системи беруть на себе багато роботи. Машина легко утримується як по дистанції від переднього авто, так і контролює положення руху. Проте відчуття на кермі досить синтетичні. Так що найяскравішим відчуттям від їзди на іонік 6 безумовна дієва динамічність. Машина хутко зривається і прискорюється навіть якщо ти їдеш зі швидкістю 100 км год. Відчувається що машина має велетенський крутний момент 620 Ньютон метрів який доступний будь-коли. Так само відчувається і первинне прискорення. Адже перші 100 км на годину машина набирає всього за 5,1 секунди. 

Батарея має прогресивну архітектуру, що дозволяє їй працювати з мережею 800 В. За рахунок цього Ioniq 5 має колосальну швидкість зарядки з постійним струмом. Він здатен отримувати заряд потужністю до 350 кВт. На ній від 10 до 80 відсотків зарядка займає всього 18 хвилин. Але й на 50-кіловатних швидких станціях машина бере заряд достатньо швидко. За годину можна відновити заряд від 20 до 80%.

Якщо заряджати машину від домашньої мережі, то звичайно краще скористатись трифазною зарядкою потужністю на 11 кВт. Саме стільки може «переварити» вбудований інвертор, що перетворює змінний струм мережі на постійний струм, необхідний батареї авто. Крім-того звичайною зарядкою від розетки 73-кіловатну батарею можна заряджати не одну добу. А от 11-кіловатною цілком можна повністю зарядити авто за ніч.

Машина має таку ж знайому вже за Ioniq 5 систему V2L, яка дозволяє через зарядний порт за допомогою спеціального перехідника який йде в комплекті з автомобілем перетворити Ioniq 6 на величезний павербанк. За допомогою V2L можна живити зовнішні пристрої на 220 В потужністю до 3,6 кВт, що дуже і дуже не мало. На практиці це означає що ви навіть зможете врятувати товариша по електро, в якого повністю сіла батарея. Адже можна підключити за допомогою штатного зарядного пристрою інший електромобіль до розетки Ioniq 6.

Як їздить Ioniq 6

Перше питання, яке завжди цікавить всіх в електромобілях – який його фактичний запас ходу. В нас цей показник виходив близько чотирьох сотень кілометрів, що теж дуже і дуже достойно, зважаючи на те що в ході тест-драйву температура повітря була від 0 вночі до 10 градусів Цельсія вдень. А машина їздила часто в режимі “демо”, щоб показати всім охочим що це за звір. А повірте таких охочих було вдосталь! Та й показати є що. 

Для моделі Ioniq 6 в Європі пропонується як 18- так і 20-дюймові колеса. Проте, в Україні доступна машина лише з 225/55 R18. Можливо в автосалоні 20-ті колеса були б ефектніші, але в житті я був радий що в нашої машини є трохи гуми на дисках. Цікаво що плавність ходу та енергоємність підвіски дуже пристойні.

Конкуренти

А хто ж є на ринку конкурентів нашого Ionity 6? Парадоксально, що хоча ринок електромобільності зростає дуже інтенсивно, але прямих конкурентів на українському ринку знайти дуже важко. Фактично можна назвати хіба що Mercedes EQE, мабуть і все. Решта конкурентів присутніх на українському ринку це китайські електромобілі завезені “сірим” шляхом, що не мають жодної гарантійнії та сервісної підтримки. А коли маєш справу з повністю новою моделлю, та ще й такою високотехнологічною, бажано гарантію мати. 

Особисто мені здається, що найбільше конкурентом Ioniq 6, як це не парадоксально, стане його ж сусід по автосалону – Ioniq 5. Тому що пʼятий Іонік так само харизматичний і високотехнологічний. Проте він має значно більш комфортний формфактор, та й ціна на нього цікавіша. Хоча і стосується це позначки “від”. Найдешевший Ioniq 6 коштує 1 998 600 грн, я Ioniq 5 – 1 850 000 грн. Проте топові версії у кросовера вже дорожчі.

Наш тестовий седан Ioniq 6 з урахуванням додаткового пакета опцій вартує 2 406 300 грн (59 175 євро). “Пʼятий” у такому ж рівні оснащення 2 509 900 грн. (61 720 євро). Чи дорого це? Сума дійсно не мала, але на ринку зараз в таку суму оцінюють гібридні моделі, які значно скромніші за рівнем технологій. Та й навряд чи ви зберете стільки уваги, як за кермом нового електричного Hyundai Ioniq 6.


Оригінал статті за посиланням