Як "прикурити" автомобіль, щоб не довелося потім його ремонтувати

Чи взагалі допускається «прикурювати» від сучасних автомобілів? Допускається, але важливо дотримуватись правил, які можуть бути невідомі навіть досвідченим водіям.

Сьогодні на інтернет-форумах можна зустріти суперечливі думки щодо того, чи можна запускати один автомобіль від іншого. Офіційна відповідь така: якщо у вашого авто розрядилася АКБ, то запустити двигун можна за допомогою зовнішнього акумулятора, який слід підключити «згідно з схемою, що додається». Але це про запуск власного автомобіля. А ось про «прикурювання» чужих машин ніде нічого не йдеться.

На думку для машини-донора така процедура небажана. Якщо згадати епоху Жигулів і Москвичів, то на той час прикурювання було звичайним явищем. Але тоді під капотом машини не мали електроніки. Сучасні авто більше нагадують мобільні гаджети. І добрий намір допомогти сусідові із запуском двигуна для вас може обернутися проблемами.

Справа в тому, що сучасні процесори в ЕБУ навіть звичайне від'єднання клеми від АКБ сприймають як критичну ситуацію та видають помилку, перешкоджаючи подальшій роботі всієї електроніки. Що вже тут говорити про «прикурювання»!

Проте багато автовласників як «прикурювали» свої автомобілі, так і продовжують «прикурювати». Як джерело живлення використовуються як зовнішні батареї, і АКБ інших машин. Головне знати, як це робити правильно.

Так "прикурювати" автомобіль не можна (8 правил)

1. Проблема не в АКБ.

Не прикурюйте автомобіль, стартер якого до цього крутився нормально, при цьому повністю розрядив АКБ, але двигун так і не запустив. І справа тут не в ампер-годиннику. Безглуздо намагатися запускати двигун із технічною несправністю. Ваш акумулятор теж сяде.

2. Не з'єднуйте першими «мінусові» дроти.

Теоретично небезпечного в цьому нічого немає. Просто якщо першою підключити «масу», а потім випадково торкнутися плюсовим дротом до металевого елемента авто, то окрім іскор та диму можна отримати пожежу. Якщо першими підключати «плюсові» дроти, таких неприємностей можна уникнути.

3. Не намагайтеся запускати авто, якщо ваш АКБ менш потужний.

У теплу погоду може вам і вдасться реанімувати потужніший двигун. Але на морозі ваша малолітражка може не впоратися з таким завданням.

4. Тонкі дроти непридатні для «прикурювання».

Занадто тонкі дроти можуть навіть розплавитися. Використовувати побутові дроти можна лише для підключення донорської АКБ, щоб частина електроенергії перемістилася в розряджений акумулятор. Через деякий час дроти можна відкинути і спробувати запустити двигун, що заглох.

5. Не підключайте «мінусовий» провід на заглохшому автомобілі до негативної клеми АКБ.

Натомість краще використовуйте рим для монтажу двигуна або іншу його металеву частину. Тим самим ви скоротите опір струму на шляху до стартера. Також існує думка, що подібний метод приєднання дроту знижує вибухову небезпеку від газів, що виділяються з розрядилася АКБ.

6. Завжди самі підключайте дроти, не довіряйте це стороннім.

Перед запуском двигуна особисто переконайтеся, що дроти не лягли на лопаті вентилятора та інші рухомі елементи. Не лінуйтеся перевіряти правильність підключення полярності проводів.

7. У процесі «прикурювання» не від'єднуйте клему з АКБ на машині-донорі.

Причина в електроніці, для якої подібні дії схожі на аварійну ситуацію. Може статися блокування роботи всіх систем автомобіля і знадобиться втручання спеціаліста.

8. Перед початком «прикурювання» не запускайте двигун на машині-донорі.

Ефективності це додасть, оскільки основне навантаження посідає АКБ. Та й електроніка знов-таки буде не в захваті від перепадів напруги.

Як підключати дроти, щоб «прикурити» АКБ

1. Позитивний (+) пусковий провід з'єднується з позитивним (+) на АКБ-донорі. І тільки після цього підключається на позитивний (+) контакт акумулятора іншого автомобіля, що розрядився.

2. Негативний (-) провід підключаємо до негативного (-) виведення допоміжної АКБ, а потім закріплюємо на рим, розташований на двигуні, або на інший металевий елемент. Якщо немає можливості закріпити «мінусовий» провід на металевий елемент, то підключаємо його до мінуса (-) акумулятора, що розрядився.

Дружня рада. Якщо відчули, що після "прикурювання" іншого автомобіля з вашою машиною "щось не те", не визнавайтеся в автосервісі, що допомагали запустити чужий двигун. Відмовлять у гарантії.

Що ще слід врахувати

Переконайтеся, що дроти не торкаються рухомих елементів у підкапотному просторі. Після цього можна зробити спробу запуску заглухлого двигуна. Якщо запуск відбувся, то спочатку від'єднуємо мінус (-) від автомобіля, що запустився, а потім від АКБ-донора. У тій же послідовності від'єднуємо плюсовий провід (+).

Запущений двигун не слід одразу глушити. Потрібно дати можливість йому попрацювати та підзарядити свій акумулятор.

Після цього необхідно з'ясувати причину, через яку не запускався заглухлий двигун.